hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > زنجان| معضل بیکاری زمستانه

زنجان| معضل بیکاری زمستانه

کارگران شهرداری زنجان از وضعیت شغلی خود ناراضی هستند.گلایه از نبود عدالت در تعدیل، نبود رویه مشخص در به‌کارگیری کارگران و جذب نیروهای جدید به‌جای استفاده از نیروهای باسابقه در شهرداری زنجان، ازجمله درد دل‌های کارگران فضای سبز شهرداری است.

یکی از کارگران که سابقه فعالیت بیش از 10 سال در فضای سبز شهرداری زنجان دارد، گفت: در تمام این سال‌ها قرارداد من سه یا چهارماهه و حتی گاها 10 روزه هم بوده است.

او با اشاره به اینکه پس از قطع همکاری با شهرداری کاملا بیکار هستم و با اینکه متأهل هستم، هیچ درآمدی ندارم، افزود: برای ازدواج فرزند دخترم دچار مشکل هستم، چون پولی ندارم که با ازدواج او موافقت کنم.

این کارگر معترض درباره به‌کارگیری کارگران در فصل تابستان نیز گفت: در تابستان نیز کارگرانی که در زمستان تعدیل‌شده‌اند با اصرار تمام و تماس‌های مکرر برای آن چند ماه جذب می‌شوند، به‌صورتی که حتی گاها در جریان پیگیری امور کاری خودشان توهین نیز شنیده‌اند.

موضوع نیروی انسانی در شهرداری پیگیری شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان ضمن تأکید بر پایان دادن روابط قومی و قبیله‌ای شهرداری، خواستار پیگیری موضوع نیروی انسانی در شهرداری زنجان شد.

امامعلی دادخواه با بیان اینکه آنچه مسلم است باید با توجه به توسعه خدمات الکترونیک، هرروز تعداد این نیروها کاهش پیدا کند، افزود: باید مشخص شود، چرا نیروهایی به اسم فضای سبز جذب و در بخش ستادی مشغول شده‌اند؟! اینکه اگر نیروها موردنیاز بوده باید گفته شود چگونه جذب‌شده‌اند؟ یا توسط چه کسانی یا چه کانال‌های وارد شهرداری شده‌اند؟ و چرا نیروهای تعدیل‌شده از نیروهای با سابقه و نیروهای باقیمانده از افراد کم‌سابقه هستند؟

اطلاعی از جذب نیروهای جدید ندارم!

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زنجان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا تعدادی از کارگران شهرداری زنجان در فصل سرما تعدیل‌شده‌اند، گفت: آن‌طور که از عنوان شغل این کارگران هم مشخص است، این افراد در بهار، تابستان و بخشی از پاییز فعالیت می‌کنند.

سعید ادیبان با بیان اینکه بخشی از کارگران در طول سالیان از سوی شهرداری به کار گرفته‌شده‌اند، ولی این همکاری مستمر نبوده و فصلی انجام‌شده است، تصریح کرد: این ‌یک‌روال است و با توجه به اینکه برون‌سپاری هم اتفاق نیفتاده، از همین رو چون شهرداری به‌صورت مستقیم با این کارگران قرارداد دارد، در همان ماه‌هایی که نیرو را نیاز دارد به‌کارگیری می‌کند.

او با اشاره به اینکه میزان نیاز شهرداری در فصول مختلف متفاوت است و بیشترین نیرو را در فصل تابستان و بهار به‌کارگیری می‌کند، گفت: در فصل پاییز کم‌کم نیروها تعدیل‌شده و در فصل زمستان نیز میزان نیروها به کمترین تعداد می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زنجان، با بیان اینکه نمی‌توان آمار دقیقی از نیروهای فضای سبز ارائه کرد چون این نیروها به‌صورت فصلی به کار گرفته می‌شوند، افزود: هیچ نیرویی به‌جای نیروهای تعدیل‌شده به کار گرفته نشده است و طبق دستور شهردار زنجان دقیقا همان تعداد نیروی فضای سبز در شهرداری مشغول است که سال قبل نیز فعال بوده است.

برون‌سپاری، تنها راهکار برای حذف نیروهای سفارشی

شهردار زنجان نیز درباره مباحث انجام‌شده در حوزه جذب نیرو در شهرداری گفت: در بحث نیروی انسانی اگر می‌خواهیم عدالت در جذب نیرو حفظ شود و اگر می‌خواهیم، سیستم نظم و انضباط اداری پیدا کند بحث برون‌سپاری باید دنبال شود.

مسیح‌ا... معصومی گفت: من از شورا خواهش می‌کنم که برون‌سپاری را به چرخه برگرداند و اگر می‌خواهند به‌صورت مرحله‌ای اجرا شود و اگر می‌خواهید از فضای سبز آغاز کنیم تا با برون‌سپاری بخشی از وظایف شهرداری زنجان، مشکلات موجود در ‏خصوص تجهیزات و ماشین‌آلات نیز برطرف خواهد شد.‏

تعیین تکلیف آزمون استخدامی شهرداری‌ها تا پایان سال

علی محمدی سرپرست اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان نیز در همین رابطه از تعیین تکلیف آزمون استخدامی شهرداری‌ها تا پایان سال خبر داد و گفت: هر نوع جذب نیرو به‌غیراز روال تعیین‌شده از سوی وزارت کشور ممنوع است و حتی جذب نیروی قراردادی را نیز وزارت کشور ممنوع کرده است، از همین رو مجوز جذب نیرو باید از شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اخذ شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد